Cayma hakkı nedir?
Tüketicinin Korunması hakkındaki Kanun gereğince, alıcıların teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak, sebep göstermeden ve “kargo ücreti ödemeden” ürünleri iade etme hakları vardır. Cayma hakkının kullanılması lone.com.tr’a özel bir durum değildir. Yönetmeliği her kurum uygulamalıdır.
Cayma Hakkı Nasıl Kullanılır?
Satıcı, talebinizi aldıktan sonra en geç 14 (on dört) gün içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedelini size hiçbir masraf yükletmeksizin iade etmekle ve iade kargo ücretini ödemekle yükümlüdür.
Cayma hakkının geçerli olmadığı bazı ürünler aşağıdaki gibidir:
İsteğiniz ile size özel olarak üretilen veya üzerinden değişiklik ya da ilave yapılarak size özel hale getirilen ürünler.
Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak sürekli değişen ziynet, külçe altın gibi ürünler.
Sağlık ve hijyen açısından iadeye uygun olmayan ürünler; (İç çamaşırı, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade edebilmenin koşulu; ürünün açılmamış ve denenmemiş olmasıdır.)
Tarafınızdan açılmış olan ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD ve Kaset vb.). Basılı ürünler (Kitap, dergi vb.). Yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri.
Çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler.
Cayma hakkının kullanımıyla ilgili bilmeniz gerekenler:
Cayma hakkınızı kullanabilmeniz için, teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma hakkınızı kullanarak ürünü iade etmek istediğinizi satıcıya bildirmelisiniz. Ürün iade edilirken, ürünün teslimi ile birlikte gönderilen fatura da iade edilmelidir.
Cayma hakkı kapsamına girmeyen ürünleri iyi bilmelisiniz. Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünleri lütfen inceleyin.
Ürün, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanıldığı takdirde, üründe meydana gelen değişiklik ve bozulmalar cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ürünün değerinin azalması durumunda veya üründe iadeyi imkansız kılan bir kusurun oluşması halinde, satıcı zararını tazmin etmek için hakkınızda yasal işlem başlatabilir.
İade kargo ücreti kime aittir?
Satıcının kargo şirketlerinden biriyle indirim anlaşması varsa, kargonun satıcıya indirimli ulaşması için iade talebinizi bildirdikten sonra satıcı kargo anlaşma numarasını size bildirebilir. Böyle bir durumda satıcının istediği kargo şirketi ile iade işlemini gerçekleştirmelisiniz. Kargo şirketinin o bölgede şubesinin olmaması halinde ürününüzü satıcının istediği kargo şirketiyle iade etme zorunluluğunuz yoktur.
Ürünü kullandım, cayma hakkı kapsamında ürünü iade edebilir miyim?
Ürünün ambalajının açılması, ürünün denenmesi, ürünün mutat kullanımı, yani ürünün alışılageldiği gibi kullanılması cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz.
Ürüne zarar verirsem cayma hakkını kullanıp ürünü iade edebilir miyim?
Mevzuat gereği, ürün, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanıldığı takdirde, üründe meydana gelen bozulma veya ürünün değerinin azalması cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ancak ürününde meydana gelen bozulma veya değer azalması sizin kusurunuzdan kaynaklanıyorsa, ürünün değerini veya değerindeki azalmayı satıcıya tazmin etmeniz gerekir. Bu durumda, satıcı zararını tazmin edebilmek için ürün değerinin azalmasına ilişkin hakkınızda yasal yollara başvurabilir.
Ürünü iade edebilmem için ne kadar sürem var?
İade sürecini başlattıktan sonra 72 saat içerisinde ürünü iade etmelisiniz. Bu süre içerisinde ürünü iade etmezseniz lone.com.tr tarafından size ürünü iade etmeniz gerektiğine dair bir mesaj gönderilir. Mesajımızın ardından 24 saat içeresinde ürünü iade etmemeniz veya Çözüm Merkezi’nde iade destek ekibimize bilgi vermemeniz durumunda ürününüz lone.com.tr tarafından onaylanır.
Ürün onaylansa bile, cayma hakkı kapsamında teslimat tarihinden sonra 14 gün içinde, sebep belirtmeden, kargo ücreti ödemeden ürünü iade etme hakkınız vardır.